FDM kezelés - gyors és hatékony segítség a fájdalom kezelésére

FDM terápia – gyors és hatékony segítség a fájdalom kezelésére

MIT JELENT AZ FDM?

Az FDM egy rövidítés, Fascia Disztorziós Modellt jelent, ez a módszer egyfajta fascia kezelés. A fascia pedig a testünket háló-szerűen átszövő kötőszövet.

HOL TALÁLJUK A FASCIÁT ÉS MIRE VALÓ?

Ez a feszes és lágy kollagén rostokat tartalmazó struktúra a bőrünk alatti szövetréteg, mely körülveszi izmainkat, belső szerveinket, ezáltal egymástól elhatároló, de egyben összekötő szerepe is van. A fascia kötőszövetes láncolatokat alkot a testünkben. Létezik, elülső, hátsó, oldalsó, spirális lánc, illetve felületes és mély karlánc. Vizsgáljuk meg most a hátsó láncot!

TESZTELD MAGAD!

Nyújtott térdekkel hajolj előre! A fejedtől kezdve a nyak, hát, derék, farizom, a lábak hátsó részének és a talpi kötőszövetednek is meg kell nyúlnia annak érdekében, hogy ujjaiddal a földet meg tudd érinteni. Ha ezek közül egy vagy akár több testtájon feszes, rugalmatlan a kötőszövet, nem fogod elérni a talajt, esetleg merevséget fogsz érezni.

MITŐL VÁLIK RUGALMATLANNÁ A KÖTŐSZÖVET?

A mozgásszegény életmód, hosszantartó egy helyzetben ülés, egy rossz mozdulat, sérülés, de akár az elégtelen folyadékfogyasztás is okozhat a kötőszövetünkben letapadásokat, hiszen ennek döntő része vízből áll. Ilyenkor fájdalmat vagy egyes mozgások merevségét, beszűkülését érezhetjük.

HOGYAN MŰKÖDIK AZ FDM TERÁPIA?

Rendkívül egyszerűen: a páciens alapos kikérdezése során mutatja valahol, valamilyen módon a problémát okozó területet, a gyógytornász pedig a testbeszéde alapján manuálisan kezeli azt.
Az FDM módszer a mély kötőszövetre hat, ezért fontos tudni, hogy a kezelés fájdalommal járhat. Ez azonban szükséges fájdalom, mert a mély kötőszövetben keletkezett letapadásokat nagy erejű nyomással tudjuk hatékonyan elérni és oldani.
A kiváltott fájdalomérzet a kezelés hatására fokozatosan csökken, az eredmény pedig rögtön megmutatkozhat fájdalomcsökkenés és/vagy funkciójavulás formájában. (Például, ha nehezedre esett jobbra nézni, a kezelés után könnyebben, fájdalommentesen tudod ezt megtenni.)

AZONNAL MEGSZŰNNEK A PANASZAIM?

Ez attól függ, akut vagy krónikus probléma áll-e a háttérben. Régebben fennálló (krónikus) panasznál több kezelésre lehet szükség ahhoz, hogy a szervezet természetes öngyógyító folyamatai beindulhassanak. Akut (hirtelen kialakult) esetben akár azonnali panaszmentesség érhető el.

KIEGÉSZÍTŐ KEZELÉS

A kedvező hatás fenntartása érdekében kineziológiai tapaszt (tape-et) helyezek a kezelt területre, illetve ennek megfelelő aktív mozgásokat adok otthonra a vérkeringés fokozódásának elősegítésére, mely a szöveti regeneráció elengedhetetlen része.

Szerző: Radványi Zsófia, gyógytornász